Ruggero Leoncavallo: Pagliacci
Pagliacci
Benjamino Gigli, Iva Pacetti, Mario Basiola, Giuseppe Nessi, Leone Paci, Arnaldo Borghi, La Scala Orchestra, Franco Ghione
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
umgehend lieferbar, Bestand beim Lieferanten vorhanden
EUR 14,99*
Verlängerter Rückgabezeitraum bis 31. Januar 2025
Alle zur Rückgabe berechtigten Produkte, die zwischen dem 1. bis 31. Dezember 2024 gekauft wurden, können bis zum 31. Januar 2025 zurückgegeben werden.
- Künstler: Benjamino Gigli, Iva Pacetti, Mario Basiola, Giuseppe Nessi, Leone Paci, Arnaldo Borghi, La Scala Orchestra, Franco Ghione
- Label: Naxos, ADD/m, 1934
- Bestellnummer: 3937468
- Erscheinungstermin: 9.7.2001
1932 lehnte Beniamino Gigli, der als Nachfolger von Caruso angesehene Erbe von Caruso, nach der Depression das Angebot eines weiteren Vertrags mit der New Yorker Metropolitan Opera zu einem reduzierten Gehalt ab und kehrte nach der Depression nach Italien, in andere europäische Länder und nach Südamerika zurück. Seinen internationalen Ruf hatte er sich zuvor als Faust in Boitos Mefistofele erworben, zuerst in Bologna und dann an der Scala, gefolgt von seinem Debüt an der Met in derselben Rolle 1920. Zu den Rollen, für die er gefeiert wurde, gehörte auch die Rolle des Canio. Die italienische Sopranistin Iva Pacetti gab ihr Debüt in ihrer Heimatstadt Prato als Aida und trat erstmals 1922 an der Scala als Helena von Troja in Mefistofele unter Toscanini auf. Sie sang 1926 als erste Turandot in Rom und war in einer internationalen Karriere vor allem für ihre Tosca bekannt. Ihre Nedda, die auf der vorliegenden Aufnahme aus dem Jahr 1934 zu hören ist, gehört zu den bekanntesten ihrer Aufführungen für Grammophon, auch wenn sie diese Rolle nicht in der Oper sang. Mario Basiola, der auf der Aufnahme von 1934 als Tonio zu hören ist, gab 1918 sein Debüt in Rom, tourte mit dem Opernensemble San Carlo und trat 1925 erstmals an der Metropolitan Opera auf. 1933 war er wieder in Italien und trat in Rom und Mailand in führenden Baritonrollen auf. Giuseppe Nessi wurde nach einer früheren kurzen Karriere als lyrischer Tenor nach seinem Debüt als Alfredo 1910 in Saluzzo zu einem führenden Comprimario, der sich vor allem in einer Reihe von komischen Rollen auszeichnete. Die vorliegende Aufnahme scheint die einzige verfügbare Aufnahme von Leone Paci zu sein, der die Rolle des Silvio singt.
In 1932 Beniamino Gigli, acknowledged heir to Caruso, rejected the offer of a further contract with the New York Metropolitan Opera at a reduced salary, after the Depression, and returned to work in Italy, elsewhere in Europe and in South America. He had made his earlier international reputation as Faust in Boito’s Mefistofele, first in Bologna and then at La Scala, followed by his début at the Met in the same rôle in 1920. The rôle of Canio was among those for which he was celebrated. The Italian soprano Iva Pacetti made her début in her native Prato as Aida and first appeared at La Scala in 1922 as Helen of Troy in Mefistofele under Toscanini. She was the first to sing Turandot in Rome in 1926 and in an international career was known, in particular, for her Tosca. Her Nedda, heard on the present 1934 recording, is among the best known of her performances for the gramophone, although the rôle was not one that she sang in the opera house. Mario Basiola, Tonio in the 1934 recording, made his début in Rome in 1918, toured with the San Carlo opera company and first appeared at the Metropolitan Opera in 1925. By 1933 he was in Italy once more, appearing in Rome and Milan in leading baritone rôles. Giuseppe Nessi, after an earlier short career as a lyric tenor after his 1910 début in Saluzzo as Alfredo, became a leading comprimario, distinguished particularly in a number of comic rôles. The present recording seems the only available one of Leone Paci, who sings the rôle of Silvio.
Product Information
In 1932 Beniamino Gigli, acknowledged heir to Caruso, rejected the offer of a further contract with the New York Metropolitan Opera at a reduced salary, after the Depression, and returned to work in Italy, elsewhere in Europe and in South America. He had made his earlier international reputation as Faust in Boito’s Mefistofele, first in Bologna and then at La Scala, followed by his début at the Met in the same rôle in 1920. The rôle of Canio was among those for which he was celebrated. The Italian soprano Iva Pacetti made her début in her native Prato as Aida and first appeared at La Scala in 1922 as Helen of Troy in Mefistofele under Toscanini. She was the first to sing Turandot in Rome in 1926 and in an international career was known, in particular, for her Tosca. Her Nedda, heard on the present 1934 recording, is among the best known of her performances for the gramophone, although the rôle was not one that she sang in the opera house. Mario Basiola, Tonio in the 1934 recording, made his début in Rome in 1918, toured with the San Carlo opera company and first appeared at the Metropolitan Opera in 1925. By 1933 he was in Italy once more, appearing in Rome and Milan in leading baritone rôles. Giuseppe Nessi, after an earlier short career as a lyric tenor after his 1910 début in Saluzzo as Alfredo, became a leading comprimario, distinguished particularly in a number of comic rôles. The present recording seems the only available one of Leone Paci, who sings the rôle of Silvio.
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Pagliacci: Prologue Si puo? Si puo?
- 2 Pagliacci: Eh!...Son qua! Son qua!
- 3 Pagliacci: Un grande spettacolo a ventitre ore
- 4 Pagliacci: Un tal gioco, credetemi...
- 5 Pagliacci: Don, Din, Don, Din
- 6 Pagliacci: Qual fiamma avea nel guardo!
- 7 Pagliacci: So ben che difforme contorto son io
- 8 Pagliacci: Nedda!...Silvio! A quest'ora che imprudenza
- 9 Pagliacci: E fra quest'ansie in eterno vivrai
- 10 Pagliacci: Non mi tentar!
- 11 Pagliacci: E allor perche, di', tu m'hai stregato
- 12 Pagliacci: Cammina adagio e li sorprenderai
- 13 Pagliacci: Recitar! Mentre preso dal delirio...Vesti la giubba
- 14 Pagliacci: Intermezzo
- 15 Pagliacci: Ohe! Ohe! Presto!
- 16 Pagliaccio, mio marito
- 17 Pagliacci: Ah! Colombina, il tenero...
- 18 Pagliacci: Di fare il segno convenuto
- 19 Pagliacci: Arlecchin!...Colombina!
- 20 Pagliacci: Coraggio! Un uomo era con te
- 21 Pagliacci: No, Pagliaccio non son
- 22 Pagliacci: Suvvia, cosi terribile
- 23 Pagliacci: Pagliaccio, mio marito
- 24 Pagliacci: Ah! Colombina, il tenero
Mehr von Ruggero Leoncav...
Ruggero Leoncavallo (1857-1919)
Pagliacci
EUR 14,99*