Thomas Horch - Recital Francaix
Thomas Horch - Recital Francaix
Mit Werken von:
Eugene Bozza (1905-1991)
, Jean-Michel Defaye (geb. 1932)
, Henri Dutilleux (1916-2013)
CD
CD (Compact Disc)
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Bozza: Ballade
+Bonneau: Capriccio
+Defaye: Mouvement
+Boutry: Concerto; Trombonera
+Casterede: Sonatine
+Dutilleux: Choral, Cadenze et Fugato
- Künstler: Thomas Horch, Fritz Walther (Klavier)
- Label: Audite, DDD, 2002
- Bestellnummer: 7775653
- Erscheinungstermin: 1.2.2007
Die französische Posaunenliteratur übt auf mich eine besondere Anziehung aus. Ihr Farbenreichtum und die in vielen Werken spürbare Affinität zum Jazz haben mich schon immer inspiriert, meine musikalischen Vorlieben künstlerisch umzusetzen. Thomas Horch Treffend charakterisiert der Solist selbst die hier eingespielten Werke: In Frankreich etablierte sich zu Beginn des 20. Jahrhunderts - angeregt durch die verbreiteten Solistenwettbewerbe - eine Sololiteratur, die verschiedenste musikalische Strömungen kombinierte. Elemente des Jazz hielten Einzug in die Konzertsäle, aber auch Züge des Impressionismus, Folkloristisches und Neuerungen der Moderne wurden integriert. Viele Instrumente fanden ein ganz neues Betätigungsfeld: besonders die Posaune, zu klassischen Zeiten noch ganz auf Sakrales spezialisiert, erblühte zu ungeahnt virtuosem solistischem Glanz. Mit der Entdeckung ihrer klanglichen Möglichkeiten inspirierte sie bekannte Komponisten unterschiedlicher stilistischer Prägung wie Eugène Bozza, Jacques Casterède oder Henri Dutilleux zu brillanten Originalwerken. Der Soloposaunist des Bayerischen Rundfunks Thomas Horch, langjähriges Mitglied von "German Brass", und Fritz Walther, Studiopianist am Hessischen Rundfunk, laden zu einem Streifzug durch die französische Musik des 20. Jahrhunderts ein.
"French trombone literature has a particular appeal for me. Its richness of colour and the affinity for jazz perceptible in many works have always inspired me to artistically realise my musical predilections." Thomas Horch Thus the soloist himself aptly characterises the works recorded here. In France, at the beginning of the twentieth century, a solo literature was established which combined the most divergent musical currents, stimulated by the spread of solo competitions. Elements of jazz found their way into the concert hall, but also traits of Impressionism, folklore and modern novelties were integrated. Many instruments found a whole new field of activity especially the trombone, which had completely specialised in sacred music during the classical period, blossomed to undreamed-of virtuoso, soloistic brilliance. With the discovery of its sonic possibilities, it inspired renowned composers of widely differing stylistic orientation such as Eugène Bozza, Jacques Casterède and Henri Dutilleux to create brilliant original works. Thomas Horch, solo trombonist of the Bavarian Radio Symphony Orchestra and long-time member of "German Brass," and Fritz Walther, studio pianist at Radio Hessen, invite listeners on an excursion through twentieth-century French music.
Thomas Horch spielt sein Instrument meisterhaft, das Zuhören ist die reine Freude! In dem Pianisten Fritz Walther findet er einen sensiblen und vitalen Begleiter, wobei die Lust am gemeinsamen Spiel schwerlich zu überhören ist. Den perfekt interpretierten, klangschönen Einspielungen auf dieser CD ist ein sehr informatives, lesenswertes Booklet zur Seite gestellt. (Das Orchester)
"French trombone literature has a particular appeal for me. Its richness of colour and the affinity for jazz perceptible in many works have always inspired me to artistically realise my musical predilections." Thomas Horch Thus the soloist himself aptly characterises the works recorded here. In France, at the beginning of the twentieth century, a solo literature was established which combined the most divergent musical currents, stimulated by the spread of solo competitions. Elements of jazz found their way into the concert hall, but also traits of Impressionism, folklore and modern novelties were integrated. Many instruments found a whole new field of activity especially the trombone, which had completely specialised in sacred music during the classical period, blossomed to undreamed-of virtuoso, soloistic brilliance. With the discovery of its sonic possibilities, it inspired renowned composers of widely differing stylistic orientation such as Eugène Bozza, Jacques Casterède and Henri Dutilleux to create brilliant original works. Thomas Horch, solo trombonist of the Bavarian Radio Symphony Orchestra and long-time member of "German Brass," and Fritz Walther, studio pianist at Radio Hessen, invite listeners on an excursion through twentieth-century French music.
Rezensionen
Thomas Horch spielt sein Instrument meisterhaft, das Zuhören ist die reine Freude! In dem Pianisten Fritz Walther findet er einen sensiblen und vitalen Begleiter, wobei die Lust am gemeinsamen Spiel schwerlich zu überhören ist. Den perfekt interpretierten, klangschönen Einspielungen auf dieser CD ist ein sehr informatives, lesenswertes Booklet zur Seite gestellt. (Das Orchester)
- Tracklisting
- Details
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Eugene Bozza: Ballade op. 62 (für Posaune und Klavier)
Capriccio
- 2 Modéré - Blues - Animé
- 3 Jean-Michel Defaye: Mouvement
- 4 Roger Boutry: Concerto
Sonatine
- 5 1. Allegro vivo
- 6 2. Andante sostenuto
- 7 3. Allegro
- 8 Henri Dutilleux: Choral, Cadence et Fugato (für Posaune und Klavier)
Trombonera
- 9 Track 9
- 10 Track 10
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