Naglfar: Cerecloth (Limited Edition)
Cerecloth (Limited Edition)
CD
CD (Compact Disc)
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*** Digipack
Zu Beginn ihrer Karriere 1992 waren Naglfar, die Black Metal Nihilisten aus Umeå, extrem produktiv: Zwischen ihrem 1995er Debütklassiker »Vittra« und dem letzten Album »Téras« (2012) veröffentlichten die Schweden vier Alben. Inzwischen sind nicht weniger als 8 Jahre ins Land gezogen, aber wie die meisten schlummernden Bestien kehren Naglfar grimmig und hungrig mit ihrem siebten Studioalbum »Cerecloth« zurück.
»Das Übliche: Tod und Verwüstung«, beschreibt Gitarrist Andreas Nilsson den musikalischen und textlichen Inhalt von »Cerecloth«, das in Gitarrist Marcus Normans Wolf's Lair Studio aufgenommen und gemixt sowie im Anschluss von Dan Swanö im Unisound gemastert wurde.
Passend zu der kurz und bündigen Beschreibung von Andreas sowie dem düsteren Cover von Kristian Wåhlin wird man von »Crerecloth« augenblicklich in düstere Verdammnis gehüllt. Der Opener fällt unvermittelt wie eine blutdurstige Guillotine - ein wahrlich stürmischer Auftakt zu den folgenden acht Songs. So wie eine Spinne akribisch ihr Netz webt, so unbemerkt flechten sich Schönheit und Eleganz in »Cerecloth«'s Black Metal Boshaftigkeit. Aber ähnlich der giftigen Arachniden gibt es immer ein unterschwelliges Moment von nervenkitzelndem Terror und drohendem Schrecken.
Die unterschwelligen Melodien von »Horns« oder »Like Poison For The Soul« könnte man fast als engelsgleich beschreiben, wären sie nicht eingebettet in zornigem Black Metal. Tracks wie »The Dagger In Creation« und »A Sanguine Tide Unleashed« sind dagegen unerbittlich und eiseskalt. Naglfar bändigen ihre blinde Wut jedoch in einigen langsameren Songs wie z.B. der schleppenden Totenklage »Necronaut« oder »Cry of the Serafim«, das sich wie ein groteske H.P. Lovecraft Kreatur windet.
Formed in 1992, Umeå, Sweden’s black metal nihilists Naglfar were quite prolific at the front of their existence. Between their classic 1995 debut »Vittra«, and 2012’s »Téras«, Naglfar unfurled four other full lengths with no more than five years between each one. It has been a long eight year stretch between releases for Naglfar, but like any slumbering beast, Naglfar have returned ferocious and hungry with their seventh full length album »Cerecloth«.
Recorded and mixed by Naglfar guitarist Marcus Norman at Wolf’s Lair Studio, and mastered by Dan Swanö at Unisound, the underlying musical and lyrical themes of »Cerecloth« were succinctly described by guitarist Andreas Nilsson: »The usual death and destruction.« Judging from Andreas’ curt description, and the grim cover art from Kristian Wåhlin, certain death is exactly what »Cerecloth« provides.
The opening track drops like a bloodthirsty guillotine. It is a violent beginning, and a fitting introduction to the subsequent eight tracks. Like a poisonous spider meticulously weaving its web, there is beauty and elegance to »Cerecloth«’s black metal malevolence. But, like the aforementioned venomous arachnid, in »Cerecloth« there is also an element of spine-tingling terror and weighted dread. The melodious underpinning in tracks like »Horns« and »Like Poison For The Soul« could almost be angelic if it weren't for their slashing and sneering black metal. Tracks like »The Dagger In Creation« and »A Sanguine Tide Unleashed« rip with an audio attack that is unrelenting and frigidly cold.
Naglfar also has the means to reign in their fury with a slower sound on a few tracks. »Cry of the Serafim« lurches and lumbers like some grotesque, ethereal H. P. Lovecraft creature, and »Necronaut« has a crawling, yet triumphant dirge. Altogether, fast or slow, »Cerecloth«’s black metal barrage takes zero prisoners.
»Das Übliche: Tod und Verwüstung«, beschreibt Gitarrist Andreas Nilsson den musikalischen und textlichen Inhalt von »Cerecloth«, das in Gitarrist Marcus Normans Wolf's Lair Studio aufgenommen und gemixt sowie im Anschluss von Dan Swanö im Unisound gemastert wurde.
Passend zu der kurz und bündigen Beschreibung von Andreas sowie dem düsteren Cover von Kristian Wåhlin wird man von »Crerecloth« augenblicklich in düstere Verdammnis gehüllt. Der Opener fällt unvermittelt wie eine blutdurstige Guillotine - ein wahrlich stürmischer Auftakt zu den folgenden acht Songs. So wie eine Spinne akribisch ihr Netz webt, so unbemerkt flechten sich Schönheit und Eleganz in »Cerecloth«'s Black Metal Boshaftigkeit. Aber ähnlich der giftigen Arachniden gibt es immer ein unterschwelliges Moment von nervenkitzelndem Terror und drohendem Schrecken.
Die unterschwelligen Melodien von »Horns« oder »Like Poison For The Soul« könnte man fast als engelsgleich beschreiben, wären sie nicht eingebettet in zornigem Black Metal. Tracks wie »The Dagger In Creation« und »A Sanguine Tide Unleashed« sind dagegen unerbittlich und eiseskalt. Naglfar bändigen ihre blinde Wut jedoch in einigen langsameren Songs wie z.B. der schleppenden Totenklage »Necronaut« oder »Cry of the Serafim«, das sich wie ein groteske H.P. Lovecraft Kreatur windet.
Product Information
Formed in 1992, Umeå, Sweden’s black metal nihilists Naglfar were quite prolific at the front of their existence. Between their classic 1995 debut »Vittra«, and 2012’s »Téras«, Naglfar unfurled four other full lengths with no more than five years between each one. It has been a long eight year stretch between releases for Naglfar, but like any slumbering beast, Naglfar have returned ferocious and hungry with their seventh full length album »Cerecloth«.
Recorded and mixed by Naglfar guitarist Marcus Norman at Wolf’s Lair Studio, and mastered by Dan Swanö at Unisound, the underlying musical and lyrical themes of »Cerecloth« were succinctly described by guitarist Andreas Nilsson: »The usual death and destruction.« Judging from Andreas’ curt description, and the grim cover art from Kristian Wåhlin, certain death is exactly what »Cerecloth« provides.
The opening track drops like a bloodthirsty guillotine. It is a violent beginning, and a fitting introduction to the subsequent eight tracks. Like a poisonous spider meticulously weaving its web, there is beauty and elegance to »Cerecloth«’s black metal malevolence. But, like the aforementioned venomous arachnid, in »Cerecloth« there is also an element of spine-tingling terror and weighted dread. The melodious underpinning in tracks like »Horns« and »Like Poison For The Soul« could almost be angelic if it weren't for their slashing and sneering black metal. Tracks like »The Dagger In Creation« and »A Sanguine Tide Unleashed« rip with an audio attack that is unrelenting and frigidly cold.
Naglfar also has the means to reign in their fury with a slower sound on a few tracks. »Cry of the Serafim« lurches and lumbers like some grotesque, ethereal H. P. Lovecraft creature, and »Necronaut« has a crawling, yet triumphant dirge. Altogether, fast or slow, »Cerecloth«’s black metal barrage takes zero prisoners.
- Tracklisting
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Cerecloth
- 2 Horns
- 3 Like Poison for the Soul
- 4 Vortex of Negativity
- 5 Cry of the Serafim
- 6 The Dagger in Creation
- 7 A Sanguine Tide Unleashed
- 8 Necronaut
- 9 Last Breath of Yggdrasil
Naglfar
Cerecloth (Limited Edition)
EUR 16,99*