Samuel Barber: Vanessa
Vanessa
2
CDs
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- Künstler: Chickering, Matthews, Dry, Bauwens, Conrad, National SO Ukraine, Gil Rose
- Label: Naxos, DDD, 2002
- Bestellnummer: 9943425
- Erscheinungstermin: 29.9.2003
- Serie: Naxos American Classics
Bei der Uraufführung wurden die neue Oper und ihre heroische Heldin von einem ausverkauften, prominenten Publikum mit Begeisterung aufgenommen. Barbers Musik und Menottis Libretto und Inszenierung wurden von der Presse überschwänglich gelobt, und Stebers scheinbar unmögliche Leistung wurde von allen geschätzt und gelobt, auch von Rudolf Bing. Elias, Resnik, Tozzi und Mitropoulos wurden enthusiastisch gelobt, und die Oper wurde für den Rest der Saison vor ausverkauften Häusern gespielt und gewann 1958 den Pulitzer-Preis für Musik. Auch in der folgenden Saison gehörte die Oper zum Repertoire der Met und wurde dann in Baltimore und Boston auf ihrer jährlichen Frühjahrstournee aufgeführt. Im Sommer nach der Premiere wurde Vanessa die erste amerikanische Oper, die bei den Salzburger Festspielen aufgeführt wurde, mit fast der gleichen Besetzung, Menottis Inszenierung und Beatons Bühnenbildern und Kostümen. Obwohl ein großer Erfolg beim Publikum, waren die deutsche und die österreichische Presse in ihrer organisierten Verurteilung bösartig, obwohl sie die Sängerinnen und Sänger, insbesondere Steber und Gedda, lobten.
Menotti brachte die Oper 1961 bei seinem Spoleto-Festival in italienischer Sprache auf die Bühne, und 1978 wurde die Met in einer von Barber überarbeiteten Fassung wiederbelebt. Steber war zu diesem Zeitpunkt schon lange nicht mehr in der Kompanie, und die Titelrolle wurde der schönen Mary Costa zugewiesen, die ihr leider einfach nicht gewachsen war, obwohl Barber die unglaublich schwierige Koloraturarie im zweiten Akt gestrichen hatte. Danach schlummerte die Oper mehr als zehn Jahre, als Menotti sie für das amerikanische Spoleto-Festival in South Carolina, das auf Video aufgenommen und im öffentlichen Fernsehen gezeigt wurde, wieder aufleben ließ, diesmal auf Englisch. Seitdem wurde die Oper in Washington, St. Louis, Seattle und kürzlich in Darmstadt, London, Monte Carlo und in New York aufgeführt.
"Als junger Student sah ich die Met-Produktion in Boston. Sie ist nach wie vor eine der großen Opernerfahrungen meines Lebens. Im großen Duett im dritten Akt sangen Steber und Gedda mit unglaublicher Leidenschaft und Intensität. Es war eine so fesselnde Erfahrung... so überwältigend... ja, fast zu viel, um es zu ertragen. Jahre später, als ich dies Eleanor Steber erzählte, rief sie aus: "Was glauben Sie, wie wir uns gefühlt haben! "(Richard Conrad)
At the première, the new opera and its heroic heroine were rapturously received by a sold-out, celebrity-filled audience. Barber’s music and Menotti’s libretto and production were lavishly praised by the press, and Steber’s seemingly impossible feat was appreciated and lauded by everyone, including Rudolf Bing. Elias, Resnik, Tozzi, and Mitropoulos were singled out for enthusiastic praise, and the opera played to sold-out houses for the rest of the season, winning the 1958 Pulitzer Prize for music. It was in the Met’s repertory for the following season as well, and then performed in Baltimore and in Boston on their annual spring tour. The summer after the première, Vanessa became the first American opera to be presented at the Salzburg Festival, with most of the same cast, Menotti’s production, and Beaton’s sets and costumes. Although a great success with the public, the German and Austrian press were vicious in their organized condemnation, though they praised the singers, especially Steber and Gedda.
Menotti mounted the opera, in Italian, at his Spoleto Festival in 1961, and in 1978 the Met revived its production in a revised version by Barber. Steber was, by this time, long out of the Company, and the title rôle was assigned to the beautiful Mary Costa, who, sadly, was simply not up to it, though Barber had cut the impossibly difficult coloratura aria in the second act. After this, the opera lay dormant for over ten years when Menotti again revived it, this time in English, for the American Spoleto Festival in South Carolina, which was videotaped and shown on Public Television. Since then the opera has been seen in Washington, St. Louis, Seattle, and recently in Darmstadt, London, Monte Carlo and in New York.
"As a young student, I saw the Met production in Boston. It remains one of the great operatic experiences of my life. In the grand third-act duet, Steber and Gedda sang with incredible passion and intensity. It was such a riveting experience... so overwhelming... indeed, almost too much to bear. Years later, when I recounted this to Eleanor Steber, she exclaimed, “How do you think we felt!” " (Richard Conrad)
Menotti brachte die Oper 1961 bei seinem Spoleto-Festival in italienischer Sprache auf die Bühne, und 1978 wurde die Met in einer von Barber überarbeiteten Fassung wiederbelebt. Steber war zu diesem Zeitpunkt schon lange nicht mehr in der Kompanie, und die Titelrolle wurde der schönen Mary Costa zugewiesen, die ihr leider einfach nicht gewachsen war, obwohl Barber die unglaublich schwierige Koloraturarie im zweiten Akt gestrichen hatte. Danach schlummerte die Oper mehr als zehn Jahre, als Menotti sie für das amerikanische Spoleto-Festival in South Carolina, das auf Video aufgenommen und im öffentlichen Fernsehen gezeigt wurde, wieder aufleben ließ, diesmal auf Englisch. Seitdem wurde die Oper in Washington, St. Louis, Seattle und kürzlich in Darmstadt, London, Monte Carlo und in New York aufgeführt.
"Als junger Student sah ich die Met-Produktion in Boston. Sie ist nach wie vor eine der großen Opernerfahrungen meines Lebens. Im großen Duett im dritten Akt sangen Steber und Gedda mit unglaublicher Leidenschaft und Intensität. Es war eine so fesselnde Erfahrung... so überwältigend... ja, fast zu viel, um es zu ertragen. Jahre später, als ich dies Eleanor Steber erzählte, rief sie aus: "Was glauben Sie, wie wir uns gefühlt haben! "(Richard Conrad)
Product Information
At the première, the new opera and its heroic heroine were rapturously received by a sold-out, celebrity-filled audience. Barber’s music and Menotti’s libretto and production were lavishly praised by the press, and Steber’s seemingly impossible feat was appreciated and lauded by everyone, including Rudolf Bing. Elias, Resnik, Tozzi, and Mitropoulos were singled out for enthusiastic praise, and the opera played to sold-out houses for the rest of the season, winning the 1958 Pulitzer Prize for music. It was in the Met’s repertory for the following season as well, and then performed in Baltimore and in Boston on their annual spring tour. The summer after the première, Vanessa became the first American opera to be presented at the Salzburg Festival, with most of the same cast, Menotti’s production, and Beaton’s sets and costumes. Although a great success with the public, the German and Austrian press were vicious in their organized condemnation, though they praised the singers, especially Steber and Gedda.
Menotti mounted the opera, in Italian, at his Spoleto Festival in 1961, and in 1978 the Met revived its production in a revised version by Barber. Steber was, by this time, long out of the Company, and the title rôle was assigned to the beautiful Mary Costa, who, sadly, was simply not up to it, though Barber had cut the impossibly difficult coloratura aria in the second act. After this, the opera lay dormant for over ten years when Menotti again revived it, this time in English, for the American Spoleto Festival in South Carolina, which was videotaped and shown on Public Television. Since then the opera has been seen in Washington, St. Louis, Seattle, and recently in Darmstadt, London, Monte Carlo and in New York.
"As a young student, I saw the Met production in Boston. It remains one of the great operatic experiences of my life. In the grand third-act duet, Steber and Gedda sang with incredible passion and intensity. It was such a riveting experience... so overwhelming... indeed, almost too much to bear. Years later, when I recounted this to Eleanor Steber, she exclaimed, “How do you think we felt!” " (Richard Conrad)
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 2 (CD)
- 1 Vanessa, Op. 32: Opening
- 2 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Potage creme aux perles
- 3 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: No, I cannot understand
- 4 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Must the winter come so soon?
- 5 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Listen...they are here!
- 6 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Do not utter a word, Anatol
- 7 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Yes, I believe I shall love you
- 8 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 1: Who are you?
- 9 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: And then?
- 10 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: No, you are not as good a skater as your father was
- 11 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: Under the willow tree
- 12 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: Erika, I am so happy
- 13 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: I must tell you what happened
- 14 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: Did you hear her?
- 15 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: Outside this house the world has changed
- 16 Vanessa, Op. 32: Act I: Scene 2: Orchestral interlude; Hymn
Disk 2 von 2 (CD)
- 1 Vanessa, Op. 32: Act II: Entr'acte - The Count and Countess d'Albany
- 2 Vanessa, Op. 32: Act II: I should never have been a doctor
- 3 Vanessa, Op. 32: Act II: Here you are!
- 4 Vanessa, Op. 32: Act II: At last I found you
- 5 Vanessa, Op. 32: Act II: Love has a bitter core, Vanessa
- 6 Vanessa, Op. 32: Act II: Nothing to worry about
- 7 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Why Did No One Warn Me?
- 8 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Why Must The Greatest Sorrows Come
- 9 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: There, Look!
- 10 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: On The Path To The Lake
- 11 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Anatol, Tell Me The Truth!
- 12 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Take Me Away
- 13 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Grandmother! Yes, Erika
- 14 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 1: Intermezzo
- 15 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: By The Time We Arrive In Paris
- 16 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: For Every Love There Is A Last Farewell
- 17 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: And You, My Friend
- 18 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: Erika, Before I Leave You
- 19 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: To Leave, To Break
- 20 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: Goodbye, Be Happy, Aunt Vanessa
- 21 Vanessa, Op. 32: Act Iii: Scene 2: No, I Must Never Say That Name Again
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Vanessa
EUR 19,99*