Carole King: The Legendary Demos
The Legendary Demos
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: Concord, 2012
- Erscheinungstermin: 23.4.2012
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Carole King´s The Legendary Demos werden am 27.April 2012 via Hear Music / Concord Music Group veröffentlicht. Bei diesem Album handelt es sich um eine bisher unveröffentlichte Sammlung ihrer Songs, die Carole King berühmt machten.
The Legendary Demos zeigt King´s Reise aus ihrer Zeit als Songschreiberin für andere Künstler bei Aldon Music in den 60er Jahren, bis hin zu den Anfängen ihrer eigenen triumphalen Solo-Karriere in den 70er Jahren und beinhaltet ihre größten Hits „(You Make Me Feel) Like a Natural Woman", „It´s Too Late" und „You´ve Got A Friend". Ausgestattet mit Liner Notes des bekannten Autor und Rolling Stone Redakteur David Browne, ist diese Sammlung ein fehlendes Glied in der Kette ihrer Karriere. The Legendary Demos wird fast zeitgleich mit Carole King´s Memoiren „A Natural Woman" (VÖ 10.April 2012) veröffentlicht.
Aldon Music nutze diese Demoaufnahmen, um sie anderen Künstlern wie Gene Pitney, Bobby Vee, Aretha Franklin und The Monkees schmackhaft zu machen. Es handelt sich um schon lange begehrte und gesammelte Aufnahmen, die noch nie zuvor der Öffentlichkeit präsentiert wurden.
Unabhängig davon, ob es eine potentielle Single für The Monkees oder Pitney war, Carole King´s Demoaufnahmen sind bemerkenswert in ihrer Vollkommenheit.
„Ihr gesamter Auftritt erschien magisch, wenn sie sich an das Klavier setzte und eines Ihrer Demos spielte", erinnert sich Brooks Arthur, der für Carole King einige erfolgreiche Sessions in mehreren Studios in Manhattan arrangierte.
King und ihr damaliger Ehemann und Songwriter-Partner Gerry Goffin unterschrieben den Vertrag bei Aldon Musik im Jahr 1959 und jeder der in der ersten Hälfte der 60er Jahre Radio hörte erkannte ihre Songs, die geprägt von Teenager-Leidenschaft und Herzschmerz waren. „Take Good Care Of My Baby" war ein Nummer 1 Hit von Bobby Vee im Jahr 1961. King´s Aufnahmen zeigen, wie Goffin und sie auf Anhieb in der Lage waren als Duo einen leidenschaftlichen und dramatischen Sound zu erzeugen.
Wie viele ihrer Kollegen zu dieser Zeit, schrieben King und Goffin Songs für Don Kirshner´s TV Show über eine fiktive Beatles Pop-Band, die im September 1966 debütierte.
The Monkees erwiesen sich als glaubwürdige Sänger (und Musiker), wie ihr hochplazierter Chart-Hit „Pleasant Valley Sunday" von King und Goffin im Jahr 1967 zeigte.
The Monkees nahmen sich auch den Song „So Goes Love" an, eine verträumte Ballade, aber der Track schaffte es nicht auf ihr erstes Album und wurde erst veröffentlicht, als die Band sich schon lange aufgelöst hatte.
„The Legendary Demos" beinhaltet 6 Carole King Hits, die die Grundlage ihrer Solo-Karriere bildeten und mit denen sie ihren Durchbruch schaffte.
1971 erscheint die Original-Aufnahme "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman" von King, Goffin und Produzent Jerry Wexler auf dem Album Tapestry, aber wurde schon 1967 erfolgreich von Aretha Franklin aufgenommen. King´s Version bietet einige verschiedene 'Takes' im Gegensatz zu den Franklin und Tapestry Versionen. Ihr Ausdruck in den ersten Zeilen ist lockerer (beispielsweise die Aussprache von „Lord" in "Lord, it made me feel so tired") und fühlt sich fühlbar romantischer an.
Abschließend ist auf diesem Album auch die anfängliche Aufnahme von „You've Got a Friend" zu finden, der klassische Zutritt für King in „The Great American Rock Songbook".
Während eines Soundchecks hörte James Tayler, ein Freund von King, wie sie den Song auf einer leeren Bühne sang und war direkt angetan von diesem; Seine eigene Version, ein großer Hit, wurde ein Jahr später veröffentlicht.
Carole King’s The Legendary Demos will be released April 24th, 2012 via Hear Music / Concord Music Group. A previously unreleased collection of 13 history-making Carole King recordings of some of her most celebrated songs, The Legendary Demos traces King's journey from her days as an Aldon staff writer in the 1960's, where she crafted hit after hit for other artists, to the dawn of her own triumphant solo career in the 1970's, and contains her original recordings of future standards like "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman," "It's Too Late," and "You've Got A Friend." Featuring liner notes by acclaimed author and Rolling Stone contributing editor David Browne, the collection brings to light a heretofore missing link in the chain of King's career. Fittingly, The Legendary Demos serves as a companion to King’s long-awaited memoir, A Natural Woman, which is being released April 10th, 2012 via Grand Central Publishing.
Aldon Music used these demos—short for “demonstration records”—to pitch King's material to other artists, from Gene Pitney and Bobby Vee to Aretha Franklin and the Monkees. While the recordings have long been coveted and collected within the industry, they have never before been released to the public.
Whether it was a potential single for the Monkees or a solo performer like Pitney, King’s demos were remarkable in their completeness. “When she sat down to the piano and played a demo of one of her songs, the whole arrangement appeared right in front of your eyes magically,” recalls Brooks Arthur, who engineered a number of these efficient sessions for King at one of several midtown Manhattan studios. “A lot of the smarter producers would adhere to Carole’s demos. If you stuck to that, you’d come home a winner.”
King and then-husband / songwriting partner Gerry Goffin signed with Aldon Music in 1959, and anyone who listened to the radio during the first half of the ‘60s will recognize the songs of teen passion and devastating heartbreak heard in King’s original recordings. “Take Good Care of My Baby” was a No. 1 hit for Bobby Vee in 1961. Goffin’s gift for tapping into teen anguish—in this case, hiding behind a stoic public face—was never conveyed better than in “Crying in the Rain,” which the Everly Brothers took into the top 10 in early 1962. “Just Once in My Life” was the Righteous Brothers’ follow-up to their still-spine-tingling “You’ve Lost That Lovin’ Feelin’,” and King’s demo reveals how she and Goffin were instantly able to tap into the duo’s (and producer Phil Spector’s) dramatic, impassioned sound.
Like many of their fellow songwriters at the time, King and Goffin wrote songs for Don Kirshner’s TV show about a fictional, Beatles-derived pop band that debuted in September 1966. The Monkees turned out to be more credible singers (and musicians) than anyone initially expected, as their high-charting 1967 version of King and Goffin's “Pleasant Valley Sunday” revealed. The Monkees also cut “So Goes Love,” a dreamier ballad heard here, but the track didn’t make their first album and wasn’t released until long after they’d disbanded.
The Legendary Demos includes early takes of six tracks that formed the basis for King’s world-wide solo breakthrough Tapestry. King and lyricist Toni Stern’s ever-poignant “It’s Too Late” is here, along with King’s own “Way Over Yonder,” “Beautiful” and “Tapestry,” all three bursting with the artistic and spiritual renewal infusing King’s life during this period.
Among the collection’s numerous gems is the original 1967 demo for Goffin, King, and producer Jerry Wexler’s “(You Make Me Feel Like) A Natural Woman,” a song that would later appear on Tapestry and of course be famously cut by Aretha Franklin later that same year. King’s version offers several different takes from the Franklin and Tapestry versions. Her delivery in the opening lines is looser (check out the way she stretches out “Lord” in “Lord, it made me feel so tired”), and the bridge is even more imbued with palpable romantic and sexual heat.
And finally, there’s King’s initial take on “You’ve Got a Friend,” a classic entry in the Great American Rock Songbook. Milling around in the Troubadour balcony during soundcheck, her friend James Taylor heard King perform the song on a bare stage and was immediately taken with it; his own version, a massive hit, would arrive the following year.
(concordmusicgroup. com)
,,Diese Reise reicht weit zurück in die Vergangenheit: 13 unveröffentlichte Aufnahmen von Songs, die später den Grundstein zu Carole Kings Karriere legten..." (Stereo, Juli 2012)
,,Faszinierendes Plädoyer für die Songwriterin King." (stereoplay, August 2012)
The Legendary Demos zeigt King´s Reise aus ihrer Zeit als Songschreiberin für andere Künstler bei Aldon Music in den 60er Jahren, bis hin zu den Anfängen ihrer eigenen triumphalen Solo-Karriere in den 70er Jahren und beinhaltet ihre größten Hits „(You Make Me Feel) Like a Natural Woman", „It´s Too Late" und „You´ve Got A Friend". Ausgestattet mit Liner Notes des bekannten Autor und Rolling Stone Redakteur David Browne, ist diese Sammlung ein fehlendes Glied in der Kette ihrer Karriere. The Legendary Demos wird fast zeitgleich mit Carole King´s Memoiren „A Natural Woman" (VÖ 10.April 2012) veröffentlicht.
Aldon Music nutze diese Demoaufnahmen, um sie anderen Künstlern wie Gene Pitney, Bobby Vee, Aretha Franklin und The Monkees schmackhaft zu machen. Es handelt sich um schon lange begehrte und gesammelte Aufnahmen, die noch nie zuvor der Öffentlichkeit präsentiert wurden.
Unabhängig davon, ob es eine potentielle Single für The Monkees oder Pitney war, Carole King´s Demoaufnahmen sind bemerkenswert in ihrer Vollkommenheit.
„Ihr gesamter Auftritt erschien magisch, wenn sie sich an das Klavier setzte und eines Ihrer Demos spielte", erinnert sich Brooks Arthur, der für Carole King einige erfolgreiche Sessions in mehreren Studios in Manhattan arrangierte.
King und ihr damaliger Ehemann und Songwriter-Partner Gerry Goffin unterschrieben den Vertrag bei Aldon Musik im Jahr 1959 und jeder der in der ersten Hälfte der 60er Jahre Radio hörte erkannte ihre Songs, die geprägt von Teenager-Leidenschaft und Herzschmerz waren. „Take Good Care Of My Baby" war ein Nummer 1 Hit von Bobby Vee im Jahr 1961. King´s Aufnahmen zeigen, wie Goffin und sie auf Anhieb in der Lage waren als Duo einen leidenschaftlichen und dramatischen Sound zu erzeugen.
Wie viele ihrer Kollegen zu dieser Zeit, schrieben King und Goffin Songs für Don Kirshner´s TV Show über eine fiktive Beatles Pop-Band, die im September 1966 debütierte.
The Monkees erwiesen sich als glaubwürdige Sänger (und Musiker), wie ihr hochplazierter Chart-Hit „Pleasant Valley Sunday" von King und Goffin im Jahr 1967 zeigte.
The Monkees nahmen sich auch den Song „So Goes Love" an, eine verträumte Ballade, aber der Track schaffte es nicht auf ihr erstes Album und wurde erst veröffentlicht, als die Band sich schon lange aufgelöst hatte.
„The Legendary Demos" beinhaltet 6 Carole King Hits, die die Grundlage ihrer Solo-Karriere bildeten und mit denen sie ihren Durchbruch schaffte.
1971 erscheint die Original-Aufnahme "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman" von King, Goffin und Produzent Jerry Wexler auf dem Album Tapestry, aber wurde schon 1967 erfolgreich von Aretha Franklin aufgenommen. King´s Version bietet einige verschiedene 'Takes' im Gegensatz zu den Franklin und Tapestry Versionen. Ihr Ausdruck in den ersten Zeilen ist lockerer (beispielsweise die Aussprache von „Lord" in "Lord, it made me feel so tired") und fühlt sich fühlbar romantischer an.
Abschließend ist auf diesem Album auch die anfängliche Aufnahme von „You've Got a Friend" zu finden, der klassische Zutritt für King in „The Great American Rock Songbook".
Während eines Soundchecks hörte James Tayler, ein Freund von King, wie sie den Song auf einer leeren Bühne sang und war direkt angetan von diesem; Seine eigene Version, ein großer Hit, wurde ein Jahr später veröffentlicht.
Product Information
Carole King’s The Legendary Demos will be released April 24th, 2012 via Hear Music / Concord Music Group. A previously unreleased collection of 13 history-making Carole King recordings of some of her most celebrated songs, The Legendary Demos traces King's journey from her days as an Aldon staff writer in the 1960's, where she crafted hit after hit for other artists, to the dawn of her own triumphant solo career in the 1970's, and contains her original recordings of future standards like "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman," "It's Too Late," and "You've Got A Friend." Featuring liner notes by acclaimed author and Rolling Stone contributing editor David Browne, the collection brings to light a heretofore missing link in the chain of King's career. Fittingly, The Legendary Demos serves as a companion to King’s long-awaited memoir, A Natural Woman, which is being released April 10th, 2012 via Grand Central Publishing.
Aldon Music used these demos—short for “demonstration records”—to pitch King's material to other artists, from Gene Pitney and Bobby Vee to Aretha Franklin and the Monkees. While the recordings have long been coveted and collected within the industry, they have never before been released to the public.
Whether it was a potential single for the Monkees or a solo performer like Pitney, King’s demos were remarkable in their completeness. “When she sat down to the piano and played a demo of one of her songs, the whole arrangement appeared right in front of your eyes magically,” recalls Brooks Arthur, who engineered a number of these efficient sessions for King at one of several midtown Manhattan studios. “A lot of the smarter producers would adhere to Carole’s demos. If you stuck to that, you’d come home a winner.”
King and then-husband / songwriting partner Gerry Goffin signed with Aldon Music in 1959, and anyone who listened to the radio during the first half of the ‘60s will recognize the songs of teen passion and devastating heartbreak heard in King’s original recordings. “Take Good Care of My Baby” was a No. 1 hit for Bobby Vee in 1961. Goffin’s gift for tapping into teen anguish—in this case, hiding behind a stoic public face—was never conveyed better than in “Crying in the Rain,” which the Everly Brothers took into the top 10 in early 1962. “Just Once in My Life” was the Righteous Brothers’ follow-up to their still-spine-tingling “You’ve Lost That Lovin’ Feelin’,” and King’s demo reveals how she and Goffin were instantly able to tap into the duo’s (and producer Phil Spector’s) dramatic, impassioned sound.
Like many of their fellow songwriters at the time, King and Goffin wrote songs for Don Kirshner’s TV show about a fictional, Beatles-derived pop band that debuted in September 1966. The Monkees turned out to be more credible singers (and musicians) than anyone initially expected, as their high-charting 1967 version of King and Goffin's “Pleasant Valley Sunday” revealed. The Monkees also cut “So Goes Love,” a dreamier ballad heard here, but the track didn’t make their first album and wasn’t released until long after they’d disbanded.
The Legendary Demos includes early takes of six tracks that formed the basis for King’s world-wide solo breakthrough Tapestry. King and lyricist Toni Stern’s ever-poignant “It’s Too Late” is here, along with King’s own “Way Over Yonder,” “Beautiful” and “Tapestry,” all three bursting with the artistic and spiritual renewal infusing King’s life during this period.
Among the collection’s numerous gems is the original 1967 demo for Goffin, King, and producer Jerry Wexler’s “(You Make Me Feel Like) A Natural Woman,” a song that would later appear on Tapestry and of course be famously cut by Aretha Franklin later that same year. King’s version offers several different takes from the Franklin and Tapestry versions. Her delivery in the opening lines is looser (check out the way she stretches out “Lord” in “Lord, it made me feel so tired”), and the bridge is even more imbued with palpable romantic and sexual heat.
And finally, there’s King’s initial take on “You’ve Got a Friend,” a classic entry in the Great American Rock Songbook. Milling around in the Troubadour balcony during soundcheck, her friend James Taylor heard King perform the song on a bare stage and was immediately taken with it; his own version, a massive hit, would arrive the following year.
(concordmusicgroup. com)
Rezensionen
,,Diese Reise reicht weit zurück in die Vergangenheit: 13 unveröffentlichte Aufnahmen von Songs, die später den Grundstein zu Carole Kings Karriere legten..." (Stereo, Juli 2012)
,,Faszinierendes Plädoyer für die Songwriterin King." (stereoplay, August 2012)
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Pleasant Valley Sunday
- 2 So Goes Love
- 3 Take Good Care Of My Baby
- 4 (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
- 5 Like Little Children
- 6 Beautiful
- 7 Crying In The Rain
- 8 Way Over Yonder
- 9 Yours Until Tomorrow
- 10 It's Too Late
- 11 Tapestry
- 12 Just Once In My Life
- 13 You've Got A Friend