Symphony For A Massacre (1963) (Blu-ray) (UK Import)
Symphony For A Massacre (1963) (Blu-ray) (UK Import)
Die Blu-Ray wurde als High-Definition-Nachfolger der DVD entwickelt und bietet ihrem Vorläufer gegenüber eine erheblich gesteigerte Datenrate und Speicherkapazität. Auf Blu-Rays können daher Filme mit deutlich besserer Auflösung gespeichert werden und bieten auf entsprechenden Bildschirmen eine enorm hohe Bildqualität. Blu-Ray-Player sind in der Regel abwärtskompatibel zu DVDs, so dass auch diese abgespielt werden können.
(soweit verfügbar beim Lieferanten)
- Herkunftsland:
- Frankreich, 1963
- Altersfreigabe:
- Dieser Titel ist nicht FSK-geprüft.
Eine Lieferung an Minderjährige ist nicht möglich.
Infos zu Titeln ohne Jugendfreigabe - Artikelnummer:
- 12235272
- UPC/EAN:
- 5060974681303
- Erscheinungstermin:
- 23.6.2025
- Genre:
- Thriller
- Spieldauer ca.:
- 110 Min.
- Regie:
- Jacques Deray
- Darsteller:
- Michel Auclair, Claude Dauphin, José Giovanni, Michele Mercier, Jean Rochefort
- Deutscher Titel:
- Sieben Tote hat die Woche / Symphonie pour un massacre
- Sprache:
- Französisch
- Tonformat:
- mono
- Bild:
- Widescreen (s/w)
- Untertitel:
- Englisch
Five gangsters raise the cash to buy a large shipment of drugs which they plan to sell on. One of the gang however plans to secretly rob his partners, beginning a spiral of violence and deception that leaves a trail of bodies across France. Fiendishly plotted with a twisty script from Jose Giovanni (Le trou) and Claude Sautet (Classe tous risques), adapting a novel by Reynaud-Fourton, Symphony for a Massacre sees the French master of the mystery thriller Jacques Deray (La piscine) directing with with real energy and verve. With support from a remarkable cast of France's finest character actors, and stunning photography by Claude Renoir (La grande illusion), this is French crime cinema of the highest quality.
Specials
PCM Mono, Commentary: Travis Woods (critic)., Interviews: Charles Vanel (actor); Jean Rochefort (actor); Jacques Deray (director)., Introduction by Christina Newland (critic).
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