Diana Krall: All For You - A Dedication To The Nat King Cole Trio
All For You - A Dedication To The Nat King Cole Trio
CD
CD (Compact Disc)
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»All for You« ist ein Tributalbum an das Nat King Cole Trio und wurde im Jahre 1996 veröffentlicht und somit bevor Diana Krall zum Superstar der Jazz Szene wurde.
Trotz der kommerziell später viel erfolgreicheren Alben ist es »All for You«, das die Kritiker bis heute am stärksten begeistert. Die sehr persönlichen Piano-Interpretationen auf einem Hamburger Steinway mit dezenter Bandbegleitung und geradezu unheimlich präsenter Stimme zeugen von der tiefen Faszination Kralls mit der Arbeit von Nat King Cole als Pianist. Vor den Aufnahmen in New York im Oktober 1995 war Diana Krall mit dem Gitarristen Russell Malone und dem Bassisten Paul Keller monatelang auf Tour gewesen. Sie war überzeugt, dass man die Faszination der Arbeit des Nat King Cole Trios nur einfangen könnte, wenn wirklich eine Band spielt und nicht zusammen gewürfelte Studiomusiker. Nur selten gelingt es im Jazz ohne Schlagzeug einen Song präzise und dennoch zugänglich aufzubereiten. Hier erlebt man eine Lehrstunde zu diesem Thema. Nur beim Stück »Boulevard of Broken Dreams« übernimmt das Schlagzeug seinen Part.
All For You is Diana Krall's moving tribute to the great Nat King Cole.
(from the liner notes) Scene: A semi-dark recording studio in Manhattan. Time: Two-thirty in the afternoon - half past breakfast, if you live on Jazz Standard Time. Benny Green is sitting patiently at the Hamburg Steinway in the piano booth; Tommy LiPuma, the producer, is slumped in a chair in the main studio, fidgeting with his headphones. ("I like to be right in the middle of things. Too many distractions in the control room. Too much stuff to think about.") The shy-looking blonde in the corner booth, waiting for her cue to sing, is Diana Krall. This is her recording session, but you wouldn't know it. She acts as if she were the least important person in the room.
A disembodied voice slates the take: "O. K., we're rolling. If I Had You, Take five." Green tosses off four lean bars of intro; LiPuma rests his head in his hands, ready to listen. And all at once, the air is filled with a sound that is soft and warm and strangely knowing, floating out of the studio monitors like the smoke from a film-noir cigarette: I could show the world how to smile / I could be glad all of the while / I could change the gray skies to blue / If I had you... .
That's the blonde. (vervemusicgroup. com)
Trotz der kommerziell später viel erfolgreicheren Alben ist es »All for You«, das die Kritiker bis heute am stärksten begeistert. Die sehr persönlichen Piano-Interpretationen auf einem Hamburger Steinway mit dezenter Bandbegleitung und geradezu unheimlich präsenter Stimme zeugen von der tiefen Faszination Kralls mit der Arbeit von Nat King Cole als Pianist. Vor den Aufnahmen in New York im Oktober 1995 war Diana Krall mit dem Gitarristen Russell Malone und dem Bassisten Paul Keller monatelang auf Tour gewesen. Sie war überzeugt, dass man die Faszination der Arbeit des Nat King Cole Trios nur einfangen könnte, wenn wirklich eine Band spielt und nicht zusammen gewürfelte Studiomusiker. Nur selten gelingt es im Jazz ohne Schlagzeug einen Song präzise und dennoch zugänglich aufzubereiten. Hier erlebt man eine Lehrstunde zu diesem Thema. Nur beim Stück »Boulevard of Broken Dreams« übernimmt das Schlagzeug seinen Part.
All For You is Diana Krall's moving tribute to the great Nat King Cole.
(from the liner notes) Scene: A semi-dark recording studio in Manhattan. Time: Two-thirty in the afternoon - half past breakfast, if you live on Jazz Standard Time. Benny Green is sitting patiently at the Hamburg Steinway in the piano booth; Tommy LiPuma, the producer, is slumped in a chair in the main studio, fidgeting with his headphones. ("I like to be right in the middle of things. Too many distractions in the control room. Too much stuff to think about.") The shy-looking blonde in the corner booth, waiting for her cue to sing, is Diana Krall. This is her recording session, but you wouldn't know it. She acts as if she were the least important person in the room.
A disembodied voice slates the take: "O. K., we're rolling. If I Had You, Take five." Green tosses off four lean bars of intro; LiPuma rests his head in his hands, ready to listen. And all at once, the air is filled with a sound that is soft and warm and strangely knowing, floating out of the studio monitors like the smoke from a film-noir cigarette: I could show the world how to smile / I could be glad all of the while / I could change the gray skies to blue / If I had you... .
That's the blonde. (vervemusicgroup. com)
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 I'm An Errand Girl For Rhythm (Album Version)
- 2 Gee Baby, Ain't I Good To You (Album Version)
- 3 You Call It Madness (Album Version)
- 4 Frim Fram Sauce (Album Version)
- 5 Boulevard Of Broken Dreams (Album Version)
- 6 Baby Baby All The Time (Album Version)
- 7 Hit That Jive Jack (Album Version)
- 8 You're Looking At Me (Album Version)
- 9 I'm Thru With Love (Album Version)
- 10 Deed I Do (Album Version)
- 11 A Blossom Fell (Album Version)
- 12 If I Had You (Album Version)
- 13 When I Grow Too Old To Dream